Syntra West
header

Event- en projectorganisatie voor management assistants en administratief medewerkers

In samenwerking met

Opleiding van 3 sessies

Tags: projectmanagement, projecten, projectorganisatie, evenementen, eventmanager, secretaresse, management_assistant,

Omschrijving

Management assistants of KMO-medewerkers krijgen regelmatig de opdracht om evenementen te organiseren en projecten op te volgen. Een internationale meeting, een speciale viering, een nieuwe handleiding of een interne wijziging. De projectverantwoordelijke staat in voor de volledige coördinatie. Hier is een grote verantwoordelijkheid aan gekoppeld.

Zit organiseren in uw bloed en staat u te springen om (tijdelijk) projectleider te worden in uw organisatie, dan is deze opleiding iets voor u.

Wat kent men na het volgen van deze opleiding

  • Deze sessies maken u in staat sterker in uw schoenen te staan bij het afhandelen van projecten en het organiseren van evenementen.
  • U bent in staat een project professioneel aan te pakken en op te volgen, en uw evenement te organiseren binnen het vooropgestelde budget.
  • Veel tips om uw project of evenement tot een geslaagd project of evenement te maken
  • U creëert een manier van aanpakken dat van in het begin tijdbesparend zal werken in de verdere opvolging van het project of het evenement.

Programma

Projectorganisatie

  • Verschillende methodes van projectmanagement (watervalmethode, cyclische methode)
  • Waarom slagen projecten (niet)?
  • Wat is nodig om een project te doen slagen? Hoe een project sturen (budgetteren, samenstellen van een team en aansturen, taakverdeling, timemanagement)
  • Wie speelt welke rol in uw project?
  • Hoe krijgt u mensen mee? Hoe verhoogt u het samenwerkingsgehalte?
  • Plannen en faseren
  • Projectbeheersing
  • Voorbeelden van software

Evenementorganisatie

  • Waarom kiezen we voor een evenement? Voor welke soort acties organiseert u best een evenement?
  • Hoe beginnen we er aan?
  • Creatieve invulling, stappenplan, draaiboek en checklists
  • Hoe kies ik mijn partners uit? Op welke leveranciers kan ik beroep doen?
  • Hoe maak ik de juiste afspraken?
  • Hoe beheer ik mijn budget? Met welke (onvoorziene) kostenposten moet ik rekening houden?
  • Welke criteria zijn er relevant bij het kiezen van een locatie?

Voor wie is deze opleiding bestemd

Deze opleiding richt zich tot die KMO-medewerker die instaat voor het organiseren van grote en kleine evenementen: management assistants, directie-assistentes/secretaresses, administratieve spilfiguren, communicatieverantwoordelijken, communicatiemedewerkers, pr-verantwoordelijken, personeelsverantwoordelijken en -medewerkers.

Voorkennis

Er is geen specifieke voorkennis vereist.

Docent

Guillaume De Smet en Pieter François

Bijkomende info


Opleiding van 3 sessies

Onze partners

ISO 9001:2008

Met de steun van

© Copyright 2018 door Syntra West vzw| Alle rechten voorbehouden | Algemene Voorwaarden
m.z. Spoorwegstraat 14 | 8200 Brugge België